Regulamin
§1
- Właścicielem Sklepu jest: Concept Quantum Solne Wnętrze, 42-470 Siewierz, ul. Stawowa 2
Nip: 9542874384, solne.wnetrze@interia.pl -
Uprzejmie prosimy o kontakt mailowy przed realizacją zamówienia
solne.wnetrze@interia.pl
dalej zwanym Sprzedawcą - Na podstawie niniejszego regulaminu (zwany dalej Regulaminem) sklep internetowy pod adresem solnewnetrze.pl (zwany dalej Sklepem) prowadzi sprzedaż za pośrednictwem sieci Internet.
- Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Klientem (zwany dalej Klientem) może być:
- Osoba fizyczna pełnoletnia prowadząca działalność gospodarczą, zamieszkała na terenie Polski lub Unii Europejskiej.
- Osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, upoważniona do podejmowania decyzji za ten podmiot.
- Pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada zdolność do czynności prawnych i zamieszkuje na terenie Polski lub Unii Europejskiej.
- Osoba niepełnoletnia, która działa za zgodą rodzica/opiekuna prawnego.
- Konsumentem (zwany dalej Konsumentem) zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późniejszymi zmianami) jest osoba fizyczna składająca zamówienie w Sklepie, a tym samym dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient może zamówić dostępne w sklepie rzeczy ruchome (zwane dalej Towarem), które są przedmiotem umowy sprzedaży między Sklepem a Klientem.
- W Sklepie sprzedawane są towary nowe, wolne od wad prawnych i fizycznych. Towary z widocznymi wadami lub śladami użytkowania są w sklepie oznaczone w widoczny sposób. Obowiązujące przepisy prawa określają odpowiedzialność za wady, w tym art. 12 ust. 1 pkt 13, ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014. poz. 827 z późn. zm.) oraz art. 5561-5563 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964. nr 16, poz. 93 z późn. zm.
- Ceny Towarów podane w Sklepie są cenami brutto i zawierają podatek VAT.
- Informacje znajdujące się na stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.
- Zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 1964 r. Nr 16 z późn. zm.) konsumentem (zwany dalej Konsumentem) jest osoba fizyczna dokonująca ze sklepem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością zawodową lub gospodarczą.
§2
- Aby złożyć poprawne zamówienie w Sklepie Klient musi:
- Dodać Towar do koszyka.
- Przejść do kasy.
- Wybrać sposób dostawy.
- Podać dane niezbędne do weryfikacji Klienta i odbioru Towaru.
- Sklep potwierdzi otrzymanie zamówienia poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia. Wiadomość e-mail będzie zawierała podsumowanie danych Klienta i podsumowanie zamówionego Towaru.
- Jeśli podane przez Klienta dane są niepełne lub błędne, Sklep skontaktuje się z Klientem w celu skorygowania ewentualnych błędów i braków.
- Klient składając zamówienie składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży wybranych Towarów.
- Wiążąca dla obu stron jest informacja zamieszczona na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym Towarze w chwili składania Zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia zostanie ono zweryfikowane przez Sklep. Następnie Sklep prześle Klientowi na adres e-mail informację o przyjęciu zamówienia, które oznacza oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jej wysłania zostaje zawarta umowa sprzedaży.
§3
- Sklep wysyła zamówiony Towar za pośrednictwem firm kurierskich.
- Zgodnie z art. 545 par 2 kodeksu cywilnego w razie przesłania towaru na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
§4
- Klienci mają możliwość wyboru jednej z wielu opcji płatności:
- Płatność przelewem lub przekazem bankowym na wskazany rachunek bankowy.
- Płatność przy odbiorze
- Koszty wysyłki są wyszczególnione w podsumowaniu zamówienia.
- Zapłata za towar i przesyłkę jest wymagana w celu wydania towaru.
- Klient musi zapłacić pełną wartość zamówienia, niezależnie od sposobu zapłaty lub dostawy.
- Sklep poinformuje klienta, jeśli ten nie dokona zapłaty w ciągu 7 dni roboczych (lub płatności za pobraniem) i wyznaczy ostateczny termin płatności. Sklep może odstąpić od umowy sprzedaży, jeżeli należność nie zostanie uregulowana w określonym terminie.
- Czas realizacji zamówienia rozpoczyna się od momentu zaksięgowania pieniędzy na rachunku bankowym Sklepu (za wyjątkiem płatności pobraniowych).
- Zamówienia za pobraniem liczone są od dnia następnego, roboczego po potwierdzeniu zamówienia przez Sklep zgodnie z §3 ust. 6.
§5
- Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyn.
- Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeżeli Konsument złoży oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru. Do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem. Do złożenia oświadczenia można użyć dowolnej formy, np.:
- Formularza zwrotu od umowy z Załącznika nr 1
- Poczty e-mail na adres: solne.wnetrze@interia.pl
- Listownie na adres Sklepu wskazany w par 1.
- Konsument zwraca Towar do Sklepu w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy na własny koszt.
W terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Sklep dokona zwrotu środków. Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. - Sklep dokonuje zwrotu środków pieniężnych przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. W przypadku płatności kartą, płatności przy odbiorze i innych, w których zwrot jest niemożliwy, zwrot środków dokonywany jest na rachunek bankowy Konsumenta.
- Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Towaru (np. koszty opakowania i wysyłki).
- W przypadku, gdy Konsument wybrał inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie zwraca Konsumentowi/Przedsiębiorcy poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Sklep zwróci Konsumentowi jedynie koszt dostawy w najniższej cenie.
-
Zgodnie z art. 38. pkt. 3 o prawach konsumenta :
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy:- Gdy przedmiotem umowy jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
Produkty takie są w sklepie oznaczone i charakteryzują się takimi zwrotami jak "indywidualny", "personalizowany". - Gdy przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu są nierozłącznie połączone z innymi Towarami.
- W przypadku, gdy przedmiotem świadczenia jest towar łatwo psujący się lub z krótkotrwałą datą ważności.
- W przypadku świadczenia usług, jeżeli Sklep wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że nie będzie mógł już skorzystać z prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sklep o utracie prawa odstąpienia od umowy.
- W przypadku, gdy przedmiot świadczenia dotyczy Towarów, które zostały dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, a po otwarciu produkt nie może być ponownie wykorzystany ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne. Jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu, Towar nie podlega zwrotowi.
- Gdy przedmiotem umowy jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Zgodnie z art. 31 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, umowy nie uważa się za zawartą, jeżeli odstąpiono od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
§6
- Wszelkie reklamacje dotyczące usług oferowanych przez Sklep należy kierować na adresy wymienione w paragrafie 1 ust. 1 niniejszego Regulaminu podając następujące dane: imię, nazwisko, nazwa, adres, data zawarcia umowy, przedmiot umowy, data wykrycia wady, rodzaj wady, roszczenie, potwierdzenie istnienia wady w chwili wydania rzeczy, dane kontaktowe (email), oraz ewentualne zdjęcia i inne informację mogące mieć wpływ na proces reklamacji.
- Odpowiedzialność Sklepu wobec Konsumenta wynika z przepisów o rękojmi, które reguluje ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.) przez okres 24 miesięcy.
- Jeśli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może odesłać Towar do Sklepu wraz z opisem niezgodności.
- W załączniku nr 2 znajduje się wzór formularza reklamacyjnego.
- W ciągu 14 dni Sklep ustosunkuje się do reklamacji konsumenta z opisem i wyjaśnieniem niezgodności Towaru z umową.
- W przypadku wystąpienia wady, Konsument może żądać od Sklepu (w ramach rękojmi):
- Odstąpienia od umowy, jeśli wada jest istotna.
- Wymiany Towaru na fabrycznie nowy.
- Obniżenia ceny Towaru.
- Naprawy Towaru.
- Łatwość i szybkość, z jaką towar może zostać wymieniony lub naprawiony.
- Czy towar był wcześniej reklamowany.
- Rodzaj wady, czy jest ona istotna czy nieistotna.
- Sklep może odmówić wymiany lub naprawy Towaru na życzenie Konsumenta, jeżeli wymiana lub naprawa nie jest możliwa lub byłaby zbyt kosztowna. W takich przypadkach Sklep zaproponuje alternatywne rozwiązanie.
- Pozasądowe dochodzenie roszczeń i postępowanie reklamacyjne jest dostępne dla każdego Konsumenta. Konsument może złożyć skargę w celu skorzystania z możliwości polubownego rozstrzygania sporów dotyczących zakupów internetowych:
- za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, lista dostępna jest na stronie: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ ,
- Ze względu na lokalizację Sklepu sprawa może zostać skierowana bezpośrednio do Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach, ul. Brata Alberta 4, 40-951 Katowice https://katowice.wiih.gov.pl/index.php?c=page&id=61
Obowiązujące przepisy prawa, które mają zastosowanie do sporów konsumenckich (w szczególności ustawa z dnia 23.09.2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich) określają tryb postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów.
- W przypadku kiedy Klient nie jest Konsumentem na podstawie art 558 kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi jest wyłączona.
§7
- Sprzedający zapewnia dostęp do Sklepu internetowego każdego dnia przez całą dobę, z zastrzeżeniem prawa do ograniczenia dostępu do niego w celu usunięcia awarii bądź poprawy jego funkcjonalności.
- Sklep oferuje następujące usługi drogą elektroniczną, m.in.:
- Kontakt za pomocą formularza.
- Okresowe wysyłanie wiadomości za pośrednictwem newslettera.
- Publikowanie komentarzy o Towarach.
- Polecanie produktów znajomym.
- Rejestracja, logowanie i zarządzanie Kontem Klienta.
- W przypadku stwierdzenia przez Sklep działań na jego szkodę lub naruszających Regulamin, Sklep może zablokować, ograniczyć lub usunąć dostęp Klienta do usług opisanych w ust. 2. O zablokowaniu lub ograniczeniu dostępu Sklep poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w formularzu.
§8
- Sklep przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z obowiązującym prawem, w sposób opisany w Polityce Prywatności.
§9
- W celu poprawnego korzystania ze Sklepu niezbędne jest:
- Akceptacja korzystania z funkcjonalnych plików cookie.
- Aktywne konto poczty elektronicznej (konto e-mail).
- Włączona obsługa JavaScript.
- Urządzenie końcowe (np. komputer, tablet lub smartfon z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową, np. Internet Explorer. Mozilla Firefox. Opera. Safari.
§10
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania go na Stronie Internetowej Sklepu.
- Niniejszy Regulamin może być modyfikowany.
- Zmiany Regulaminu będą również zamieszczane na Stronie Internetowej Sklepu.
- Klient będzie otrzymywał informacje o wszelkich zmianach Regulaminu na adres e-mail podany w ustawieniach swojego konta.
- Po upływie 14 dni od ich opublikowania, zmiany Regulaminu będą obowiązywać po ich opublikowaniu na stronie Sklepu.
- W przypadku posiadania przez Klienta konta na Stronie Internetowej Sklepu, Sklep będzie uznawał, że Klient zaakceptował zmiany Regulaminu jeśli ten nie usunął konta Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(wypełnij ten formularz, jeśli chcesz odstąpić od umowy)
Concept Quantum Solne Wnętrze, 42-470 Siewierz, ul. Stawowa 2
Nip: 9542874384, solne.wnetrze@interia.pl
Adres e-mail: solne.wnetrze@interia.pl
Ja ............................................. (imię i nazwisko) odstępuję od umowy zawartej w dniu ................... (data zawarcia umowy) i zwracam następujący Towar: ................................................... (nazwa towaru).
Imię i Nazwisko odstępującego od umowy: ..............................
Adres odstępującego od umowy: ..............................
Numer konta odstępującego od umowy: ..............................
Data odstąpienia od umowy: ..............................
Podpis odstępującego od umowy: (jeśli formularz wysyłany w formie pisemnej)
Załącznik nr 2
FORMULARZ REKLAMACYJNY
(wypełnij ten formularz, jeśli chcesz złożyć reklamację dla danego Towaru)
Concept Quantum Solne Wnętrze, 42-470 Siewierz, ul. Stawowa 2
Nip: 9542874384, solne.wnetrze@interia.pl
Adres e-mail: solne.wnetrze@interia.pl
Ja ............................................. (imię i nazwisko) informuję Sprzedawcę o wykryciu w produkcie .................................. (nazwa produktu) następujących wad: ............................... (szczegółowy opis wykrytych wad).
Data wykrycia wady: ..............................
Żądania: .............................. (np. wymiana towaru na nowy, naprawa towaru, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy - jeśłi wada jest istotna).
Imię i Nazwisko składającego reklamację: ..............................
Adres składającego reklamację: ..............................
Numer konta składającego reklamację: ..............................
Data złożenia reklamacji: ..............................
Informacje dodatkowe: ............................................................
Podpis składającego reklamację: (jeśli formularz wysyłany w formie pisemnej)